Corrections Policy

On The Media corrects substantive errors in broadcast and online reports in a timely way. Corrections of such errors will be made on air, on our website, and adjacent to original text and audio archives online. Errors that do not affect the material understanding of a story may be posted adjacent to archived material online without an on-air correction. To report an error, please contact us.


The Ever Changing Story on Syria

September 13, 2013

In our segment "The Every Changing Story on Syria," we misidentified writer David Kenner as writing for "Foreign Affairs". His article was written for Foreign Policy.


Enemies Within

September 13, 2013

In our segment "Enemies Within," we incorrectly identified AP writer Matt Apuzzo as 'Mark Apuzzo.' We regret the error.


Telegram Surveillance

August 2, 2013

In this segment, Brooke identified Edward Snowden as a "former NSA employee." Snowden worked as a contractor for the NSA, but was not directly employed by the agency. 


Is Snowden a Hero, A Traitor, or Something Else

June 14, 2013

In this segment, Brooke incorrectly identified John Boehner as the House Leader. John Boehner is actually the House Majority Speaker.


Happy Birthday

March 8, 2013

In the broadcast of this segment, PJ misidentified Robert Brauneis as a professor at Georgetown. He is actually a professor at George Washington University.


Missile Crisis Memories

October 19, 2012

In the broadcast of this segment, Fred Kaplan wrongly identified the Garry Wills book as “Kennedy Agonistes.” 


President Obama, Press Critic

April 6, 2012

In his interview with James Fallows, Bob incorrectly equated the concepts of "Single Payer" health care and the "Public Option." According to Factcheck.org, "Single-payer is a complete government-run health insurance system under which everyone is covered, e.g., Canada’s system. The "public option" is a single federal insurance plan that would compete with private insurance companies."


Morning Show Payola

December 16, 2011

In September 2010 James Rainey wrote in the LA Times about the arrangement Elizabeth Werner had with various companies to promote children's toys. We played a clip of Ms. Werner from The View reviewing children's toys to illustrate how hard it is as a consumer to know whether a segment is paid for or not. We did not intend to imply that she was paid for the specific endorsements played in the clip. 


The Case Against Backpage.com

November 4, 2011

In a story that aired the weekend of November 4, Bob Garfield said that Michael Lacey is the Chief Executive Officer at Village Voice Media.  Jim Larkin is actually the CEO of Village Voice Media.  Michael Lacey is Village Voice Media's Executive Editor.


State-owned Media in South Africa

October 21, 2011

In a story that aired the weekend of October 21, Bob Garfield referred to South Africa's state-owned broadcaster as the South African Broadcasting Company. The network is actually called the South African Broadcasting Corporation.


"I'm a Mormon" Media Campaign

October 14, 2011

In a story that aired the weekend of October 14, Brooke Gladstone said that at The Value Voters Summit on October 7, "Pastor Robert Jeffries, while introducing candidate Rick Perry, took a swipe at candidate Mitt Romney."  The quote from Pastor Jeffries was made at the summit, but not during his introduction of the candidates, but rather afterward to reporters.


New Online Game Helps Solve Medical Mysteries

September 30, 2011

In a story that aired the weekend of September 30, Brooke Gladstone stated that an article about the game Foldit was published in Science Structural and Molecular Biology. The paper was actually published in Nature Structural and Molecular Biology. Please click on the name of the journal to follow a link to the article abstract.


The Acquiescent Media After 9/11

September 9, 2011

In a story that aired the weekend of September 9, Bob Garfield stated that Dan Rather and Richard Nixon had a "testy Watergate era exchange" in 1971. That exchange in fact occurred in 1974.


The Weather Underground

July 6, 2007

In a story that aired the weekend of July 6, Bob Garfield stated that the Weather Channel hired Heidi Cullen in 2003 in the aftermath of Hurricane Katrina. In fact, Katrina occurred in 2005, at which point the Weather Channel launched Cullen’s program, Forecast Earth, the first weekly TV series devoted to climate change.