State-owned Media in South Africa

Friday, October 21, 2011

Transcript

Under Apartheid rule, the South African Broadcasting Corporation (SABC) was notorious as a megaphone of the ruling National Party. Now with three major TV channels and several radio stations broadcasting in 11 languages, the SABC continues to dominate the broadcast media market. With new media legislation in the pipeline, some are accusing the ANC government of employing the Apartheid-era control tactics. Bob talks to a smattering of journalists and media watchdogs on the ground in Johannesburg.

Sam Amidon – "Prodigal Son"

Comments [1]

Anonymous

What kind of report is this? It focused primarily on the views South African minorities, but professed to be a survey of the current state of South African news media. In a country where Euro Africans are ten percent of the population, how could that have been anything but intentional?

For next time, consider an expose on the poor quality of Bob Garfield's journalism.

Oct. 23 2011 05:02 PM

Leave a Comment

Register for your own account so you can vote on comments, save your favorites, and more. Learn more.
Please stay on topic, be civil, and be brief.
Email addresses are never displayed, but they are required to confirm your comments. Names are displayed with all comments. We reserve the right to edit any comments posted on this site. Please read the Comment Guidelines before posting. By leaving a comment, you agree to New York Public Radio's Privacy Policy and Terms Of Use.